Підготовка фахівців за методом символдрами проходить посеместрово шляхом виконання обов’язкової навчальної програми обсягом не менше 1385 акад. годин.
Під час складання цієї програми, доценти КОС керувалися певними принципами. Зокрема, програма повинна бути націлена на освітні стандарти міжнародного співтовариства психотерапевтів, які весь час удосконалюються, вона повинна включати основні концепції та основні підходи в психотерапевтичної практиці, вона повинна забезпечити набуття базових психотерапевтичних навичок та навичок роботи за методом символдрами, вона повинна відповідати стандартам провідних для нас освітніх організацій МТКПО і МГОСРС, а сама освіта має надати досвід отримання різноманітного психотерапевтичного досвіду та розробки способів психотерапевтичної феноменології, психотерапевтичної рефлексії та орієнтованої на виявлення і створення екзистенційно-онтологічної аналітики.
Усього – 120 акад. год.
Усього – 60 акад. год.
Теоретичний колоквіум з обговоренням теоретичних (у формі реферату) та методичних питань – 20 акад. год.
Навчально-теоретичні семінари оглядово висвітлюють основні положення психоаналітичної концепції З.Фрейда, аналітичної психології К.Г.Юнга та провідних психоаналітичних теорій розвитку, таких як теорії А.Адлера, А.Фрейд, Е.Еріксона, М.Кляйн, Р.Файрберна, О.Кернберга, Х.Когута, Ж.Лакана.
Усього – 80 акад. год.
Семінари присвячено діагностиці в контексті символдраматичної практики.
Усього – 80 акад. год.
Теоретичний колоквіум – 20 акад. год.
Семінари присвячено структурному, феноменологічному та екзистенційному підходам у символдрамі, психоаналітичному пропрацюванню, роботі з перенесенням та контрперенесенням.
Усього – 150 акад. год.
Семінари присвячено поглибленому опрацюванню основних підходів у психотерапії, отриманню різноманітного психотерапевтичного досвіду та розробці способів психотерапевтичної феноменології, психотерапевтичної рефлексії та екзистенційно-онтологічної аналітики.
Усього – 110 акад. год.
Протягом усього навчання паралельно з методичною та теоретичною підготовкою проходить індивідуальна навчальна психотерапія мінімум 50 сесій по 1 годині та групова навчальна психотерапія 50 занять тривалістю не менше 2 годин. Усього – 150 годин.
Студентами проводиться самостійна робота з текстами першоджерел та підбиття підсумків цієї роботи на колоквіумі наприкінці кожного семестру. Усього – 360 годин.
Протягом усього періоду навчання кожен студент повинен провести під контролем супервізора психотерапію не менше трьох пацієнтів. Два з них повинні пройти 15-20 терапевтичних сеансів. Щонайменше один пацієнт повинен пройти тривалу психотерапію за методом символдрами тривалістю більше 25 сеансів. Супервізії необхідно проходити (орієнтовно) не рідше, ніж одна супервізія на 4 сеанси з пацієнтом. Всього – 20-25 годин.
Наприкінці навчання складається іспит у формі колоквіуму, який містить у собі повідомлення про структуру та обсяг психотерапевтичної практики та представлення клінічного випадку психотерапії за методом символдрами (з описом катамнезу не менше, ніж півроку). У ході іспиту ведеться дискусія щодо вивченої літератури та загальних питань психотерапії. Іспит приймають два доценти, з якими кандидат не був пов’язаний дружбою, службовими стосунками або проходженням психотерапії. Не менш, ніж за два тижні до іспиту, кандидат надає дипломну роботу (12-24 друкованих стор.) у трьох примірниках – по одному примірнику для кожного доцента, а також один примірник для архіву.
До іспиту надається аудіокасета із записом сеансу психотерапії, фрагмент з якої може бути прослуханий під час іспиту, або надрукований протокол сесії.
Усього – 1375 акад. годин.
Куратори, які ведуть освітні програми, спільно з Ученою радою відповідальні за забезпечення студентів усіма видами навчання та навчальної терапії, а також методичними матеріалами.